پروژه اداری ۷+۱ درخت | معماران: نوید محقق و نیلوفر علایی

۷+۱ درخت

موقعیت: تهران، امانیه

معمار/معماران: نوید محقق و نیلوفر علایی (استودیو دیزاین نِژو)

همکار طراحی پروژه: رامین رحمانی

سال پروژه: ۱۳۹۹ شمسی

مساحت: ۴۱۰ متر مربع

عکس: محمد حسین حمزه لویی

1+7 درخت

پروژه اداری ۷+۱ درخت در طبقه آخر یک ساختمان اداری پنج طبقه در منطقه امانیه شهر تهران واقع شده است. با در نظر گرفتن موضوع فعالیت این برند در حوزه تولیدات کود، سم و ادوات کشاورزی، تعریف کانسپت پروژه از همین نقطه آغاز شد:

Sometimes all the soul needs is walk in the nature

گاهی همه ی آنچه روح به آن نیاز دارد ، قدم زدن در طبیعت است؛

در ابتدای کار تصمیم به خلق فضایی اداری، نـه بـه معنای متداول و همیشگی، بلکه ایجاد فضایی متفاوت گرفتیم… فضایی کـه با قدم زدن در کوریدور میانی آن، اتمسفری از فضای طبیعی جنگل را تداعی کند… فضایی سیال با تلفیقی از مصالح طبیعی، درختان، سنگ های صخره ای و گیاهان مختلف در اولویت برنامه فضایی طرح تعریف گردید.

علاوه بر آن بخش های مختلف کارمندان به وسیله ی شیشه های شفاف به همراه تصویری از مه طبیعی شکل گرفت؛ تا با این مهم، علاوه بر ایجاد محرمیت برای کارمندان، طراحی داخلی به نوعی معرف زمینه فعالیت های شرکت نیــز باشد.

1+7 درخت

با توجه به خواسته های کارفرما مبنی بر وسعت زیاد فضای مدیریت، افزایش کیفیت فضای کارمندان و ایجاد فضایی برای تعامل کارکنان، اتاق مدیریت به دلیل منظری که به سمت کوه های شمال تهران داشت در قسمت شمالی پروژه قرار داده شد؛ همچنین فضای انتظار و خدمات در زون مرکزی، فضای کارمندان در جنوب پروژه و سیرکولاسیون حرکتی به وسیله ی کوریدور ایجاد شده شکل گرفت.

به دلیل خوانایی هر چه بیشتر عناصر طبیعی و تاچ هایی از رنگ نارنجی (رنگ سازمانی برند) اغلب رنگ و متریال های پروژه از رنگ های خنثی استفاده شد، به جز اتاق کنفرانس کارمندان که همه ی المان های آن به عنوان هسته مرکزی سالن با رنگ سبز دیزاین شد تا مابقی فضاهای عملکردی حول آن شکل بگیرد.

پلان

جزئیات میز منشی

 

۷+۱ Tree

Tehran, #Iran

Architect: Nezho Design Studio

Architect In Charge: Niloufar Alaie , Navid Mohaghegh

Design team: Ramin Rahmani

Area: 410 m2

Year: 2020

Photography: Mohammad Hosein Hamzehlouei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *