ساختمان اداری برند غذایی Meals on Wheels SA ؛ پرچمدار تحول معماری صنعت رستوران

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : کمپانی Meals on Wheels SA به عنوان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین برندهای تولید مواد و محصولات غذایی در شهر هیلتون (Hilton) کشور استرالیا (Australia) به شمار می آید. این کمپانی غذایی فعالیت خود را از سال ۱۹۵۴ میلادی و با مدیریت دوریس تیلور ام.بی.ای آغاز کرده است! به تازگی و به همت معماران استودیوی طراحی JPE (مستقر در شهر آدلاید)، دفتر مرکزی جدیدی برای این برند خوشنام طراحی شده است. در دفتر مرکزی کمپانی Meals on Wheels SA عملکردهای مختلفی همچون فضاهای اداری، بازاریابی و برندینگ و حتی فضای آشپزخانه جانمایی شده است. این ساختمان اداری-تجاری در دو طبقه، تمامی اولویت های گروه تجاری Meals on Wheels را منعکس می نماید! گرما، صمیمیت، گشودگی و نزدیک بودن به قلب یک به یک مشتریان، اصلی ترین اهداف مدیران این برند تولید مواد و محصولات غذایی قدیمی می باشد. در ادامه ی این مطلب، به بیان ویژگی های بارز طراحی دفتر مرکزی Meals on Wheels SA خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید!

دفتر مرکزی برند مواد غذایی Meals on Wheels SA

این ساختمان اداری نوظهور، در کنار یکی از پر ترافیک ترین خیابان های شهر هیلتون (Hilton) ساخته شده است. نمای رسا و بافت جذاب و خوش رنگ این ساختمان، به بازتعریف فضای خیابان منجر شده است! اما بد نیست بدانید که یکی از پرچالش ترین تصمیم های معماران کمپانی JPE ، انتخاب متریال اصلی پروژه این بود. در نهایت، آن ها متریال آجر را به عنوان بازیگر نقش اول انتخاب کردند! راستش را بخواهید، بدون آجر این فرم های مقاوم و جسورانه متولد نمی شدند.

دفتر مرکزی برند مواد غذایی Meals on Wheels SA

حال دیگر برند غذایی Meals on Wheels SA دارای هویتی مدرن و معاصر و یک رابط کاربری پیشرفته است؛ به این ترتیب، می تواند پیوندهای محکم تری را با جامعه ی پیرامون خود برقرار نماید. اکنون این مرکز تهیه و توزیع غذا، به یک محل کار الهام بخش و یکپارچه تبدیل شده است. از سوی دیگر، بد نیست بدانید که فضاهای اداری و آشپزخانه ی این مجموعه، به دور یک حیاط مرکزی جانمایی شده اند. به زبان ساده تر، یک فضای انعطاف پذیر نیز ایجاد شده است که می تواند میزبان خوبی برای رویدادهای بزرگ و پرجمعیت باشد!

آنچنان که از شواهد بر می آید، معماران JPE از اتصال فضاهای داخلی و خارجی نیز غافل نبوده اند؛ پس می توان انتظار داشت که نور خورشید و هوای تازه، راه خود را به آسانی به فضای داخلی پروژه بگشایند و تمامی فضاهای این مجموعه ی اداری-تجاری را سرشار از طراوت و زیبایی کنند. به لطف تمهیدات هوشمندانه و خلاقانه ی معماران، دفتر مرکزی Meals on Wheels به یک محل کار معاصر تبدیل شده است! محل کاری که اصلی ترین اولویت آن، پرورش تعاملات اجتماعی است. پس می توان این برند را پرچمدار آغازی نو برای صنعت رستوران داری در استرالیای جنوبی (یکی از ایالت های کشور استرالیا که به مرکزیت شهر آدلاید در جنوب این کشور قرار دارد) دانست. این تغییرات، نویدبخش حمایتِ صنعت از جامعه و آینده ی بهتر سازمان های اداری-تجاری هستند.

نما

Meals on Wheels SA Head Office

Hilton, Australia

Architects: JPE Design Studio

Year: ۲۰۲۰

Interior Design: JPE Design Studio

Landscape Architecture: JPE Design Studio

Construction: Kennett

Project Management: Cushman & Wakefield

Photographs: David Sievers

منبع:

archdaily.com

jpe.com.au

mealsonwheelssa.org.au

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *