خانه ای در ترس ریوس ؛ طراحی معماری با تکنیک ایجاد تضاد رنگی

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : خانه ای در ترس ریوس (House in Tres Rios) را می توان یک بوم آموزشی برای نمایش شیوه های مختلف بیان معماری دانست! فرآیند طراحی و اجرای این پروژه ی مسکونی ۳۳۰ مترمربعی واقع در شهر کولیاکان روزلس (Culiacan Rosales) یکی از شهرهای کشور مکزیک (Mexico) برعهده ی تیمی از معماران استودیوی معماری Cesar Brjar (مستقر در مکزیک) بوده است. آنها این پروژه ی مسکونی را در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی به بهره برداری رساندند. جالب است که بدانید مالکین این خانه از تیم معماران انتظار عجیبی داشتند! آن ها علاقه داشتند صاحب ساده ترین خانه ی منطقه ی خود باشند…! از همین رو، به انتظار طراحی نمایی نشسته بودند که عاری از هر گونه تزئینات باشد؛ پس استودیوی معماری Cesar Brjar نیز دست به طراحی یک ساختار مونوکروم (تک رنگ) زد! در ادامه ی این مطلب، تلاش خواهیم داشت شما را با مهم ترین ویژگی های طراحی پروژه خانه ای در ترس ریوس (Tres Rios) آشنا کنیم! با ما همراه باشید.

خانه ای در ترس ریوس (Tres Rios)

اگر به تصاویر منتشر شده از پروژه خانه ای در ترس ریوس (House in Tres Rios) دقت کنید، با یک توده ی جامد مواجه می شوید! حتی هیچ بعید نیست که این توده را به حالت شناور در میان دیوارهای اطراف خود تصور نمایید… در حقیقت، به لطف تمهیدات هوشمندانه ی تیم معماران این پروژه، خانه توانسته است قالب کلی منطقه ی خود را در هم شکند. هر چند نبایستی ناگفته بماند که این دستاورد با کمک ایجاد تضاد در رنگ، شکل و بافت حاصل شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پروژه خانه ای در ترس ریوس (House in Tres Rios) بر زمینی طویل اما کم عرض ساخته شده است! واضح است که این ویژگی سایت پروژه، شرایط خاصی را به خانه تحمیل کرده است؛ به عنوان نمونه، حیاط این واحد مسکونی، آرام، خصوصی و تا حد زیادی محصور است. اما نمی توان ادعا کرد که سایت پروژه خانه ای در ترس ریوس (Tres Rios) هیچ فرصت یا نقطه قوتی ندارد! همین محدودیت های مساحتی باعث شده است که مرز میان فضاهای داخلی و خارجی پروژه بسیار کمرنگ شود.

خانه ای در ترس ریوس (Tres Rios)

گمان نکنید که معماران استودیوی معماری Cesar Brjar تنها در نمای خانه از تکنیک ایجاد تضاد رنگی استفاده کرده اند! زیرا با ورود به فضاهای داخلی نیز این ویژگی را مشاهده خواهید کرد. با نگاهی به تصاویر، می توان دریافت که حیاط خانه، درست همچون نمای پروژه با رنگ صورتی پوشانده شده است. اما همین که قدم به درون خانه بگذارید با ترکیب بی نظیر رنگ زرد حاصل از نور طبیعی و رنگ صورتی مواجه خواهید شد! البته، تیم معماران از چارچوب های آبی رنگ نیز برای تکمیل این تضاد بهره گرفته اند.

پلان طبقه همکف
پلان طبقه اول
پلان طبقه دوم
پلان بام
مقطع طولی
مقطع عرضی
نماها

House in Tres Rios

Culiacan Rosales, Mexico

Architects: César Béjar Studio

Area: ۳۳۰ m²

Year: ۲۰۲۰

منبع:

archdaily.com

cesarbejarstudio.com

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *