خانه تگل ؛ ایده ای برگرفته از بحران قرنطینه حاصل از همه گیری کرونا

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : خانه تگل (Casa Tagle) یک خانه ی معمولی نیست؛ اینجا صحنه ای است برای نمایش بازی زندگی! همه چیز در این خانه، به اشاره ای دگرگون خواهد شد… هیچ عنصری ثابت یا دائمی نیست و درست به همین دلیل، خانه تگل (Casa Tagle) به راحتی با فراز و فرودهای زندگی روزمره سازگار می شود. در ادامه ی این مطلب، شما را با مهم ترین ویژگی های پروژه طراحی خانه تگل (Casa Tagle) آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

خانه تگل | Casa Tagle

کار طراحی و اجرای این واحد مسکونی ۱۶۷ مترمربعی واقع در مکزیکو سیتی (Mexico city) پایتخت کشور مکزیک (Mexico) برعهده ی تیمی از معماران کمپانی DOMA (مستقر در مکزیکوسیتی) بوده است؛ البته لازم به ذکر است که تیم DOMA در این مسیر تنها نبود! این پروژه با همکاری معماران استودیوی معماری Luca Sala (مستقر در مکزیکوسیتی) به پایان رسید…

خانه تگل | Casa Tagle

بگذارید پیش از هر چیز، یک نکته را برای شما توضیح دهیم! تگل، یک خانه – موزه نیست؛ بلکه یک خانه – نمایش است! یعنی شما با حضور در این واحد مسکونی، فرصت تماشای زندگی روزمره ی خانگی را پیدا خواهید کرد. شاید بتوان ریشه های این سبک از طراحی داخلی را در دوران همه گیری ویروس کرونا و بحران قرنطینه ناشی از آن پیدا کرد… قرنطینه های عمومی ما را به تجدیدنظر در فضاهای داخلی واداشتند. به زبان ساده تر، ما دریافتیم که نیاز به فضاهای شخصی و عمومی به یک اندازه در وجودمان رشد کرده اند. همه ی ما می خواهیم که در فضاهای عمومی هم فضای شخصی خود را داشته باشیم؛ بدون اینکه برای دیگران مزاحمتی ایجاد کنیم.

حال دیگر همه قبول دارند که خانه ها بایستی بتوانند خود را با نیازهای تمامی اعضای یک خانواده مطابقت دهند؛ چرا که تنها از این مسیر می توان کرختی و یکنواختی زندگی روزمره را به هیجان و تجربه ی حضور در فضاهای شگفت انگیز تبدیل کرد. این مهم ترین هدف و اولویت تیم معماران پروژه طراحی خانه تگل (Casa Tagle) بود. آن ها به دنبال ایجاد یک صحنه ی آماده برای اجرا بودند؛ خانه ای خنثی و به دور از هرگونه تزئینات اضافی! خانه تگل (Casa Tagle) صحنه ای آماده برای اجراست. همه ی اعضای خانواده می توانند با فراغ بال بر روی آن هنرنمایی کنند…

حتی مبلمان به کار رفته در پروژه خانه تگل (Casa Tagle) نیز در راستای نمایش تغییرات روزانه ی زندگی انتخاب شده اند! در این خانه همه چیز روشن و شفاف است؛ دیوارها گویی در عین حال که هستند، نیستند! هیچ عنصری نمی تواند محدودیتی را به ساکنین تحمیل کند؛ و این یعنی انعطاف پذیری خانه در حد چشمگیری بالا است.

پلان ها
مقطع

 

Casa Tagle

Mexico City, Mexico

Architects: DOMA, Luca Salas

Design Team: Adriana David, Luca Salas

Area: ۱۷۹۸ ft²

Year: ۲۰۲۱

Photographs: Paulina Campos

منبع:

archdaily.com

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *