استودیوی معماری نندو و طراحی گلدان بزرگ آتشین المپیک ۲۰۲۰ توکیو

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : چندی پیش المپیک ۲۰۲۰ توکیو پس از یک دوره تعویق یک ساله، کار خود را آغاز کرد! در ابتدا قرار بود این بازی‌ ها از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود، اما در مارس ۲۰۲۰ میلادی به دلیل همه گیری گسترده بیماری کرونا به تعویق افتاد! اکنون نیز بازی ها بدون تماشاچی برگزار می شوند. توکیو طی ۱۲۵مین نشست کمیته بین‌ المللی المپیک در شهر بوئنوس آیرس، در ۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان شهر میزبان انتخاب شد.

گلدان بزرگ آتشین المپیک ۲۰۲۰ توکیو

از جمله بخش های قابل توجه در مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی ورزشی، می توان به روشن کردن گلدان بزرگ آتشین بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط نائومی اوزاکا، ستاره تنیس ژاپنی- آمریکایی اشاره کرد. درباره گلدان بزرگ آتشین بازی های المپیک بد نیست بدانید این سازه توسط استودیوی معماری نندو (nendo) به سرپرستی اُکی ساتو (oki sato)، طراح ژاپنی طراحی شده است؛ سازه ای متشکل از یک ساختار بزرگ سفید رنگ به نماد خورشید که انرژی و نشاط را به دنیای پیرامون خود ساطع می کند…

نائومی اوزاکا و روشن کردن گلدان بزرگ المپیک ۲۰۲۰ توکیو

این سازه به نحوی طراحی شده است که به هنگام چرخش ، ده ورق از پیرامون اون گشوده می شود تا در نهایت، آتش شکوفا شود. هر یک از این ورق ها از آلومینیوم ضخیم و به روش تکنولوژی اکستروژن جدید و قدیم شرکت اکستروژن UACJ ساخته شده است (و استفاده از رنگ مقاوم در برابر حرارت) و وزنی در حدود ۴۰ کیلوگرم داراست. انرژی موردنیاز برای روشن ماندن این گلدان آتشین با بهره گیری از سوخت هیدروژنی تامین می شود! پالایشگاه سوخت و انرژی ژاپن که اسپانسر رسمی‌ این بازی‌ ها می باشد، این سوخت را تامین کرده است. به باور آنها استفاده از این سوخت، انرژی پاک را ترویج می دهد و آگاهی از مشکلات محیط زیستی را افزایش می دهد.

مانسای نامور (mansai nomura) مدیر گروه خلاقیت مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو درباره این سازه می گوید: گویی همه در زیر آفتاب جمع می شویم؛ همه برابریم و همه از انرژی این آفتاب بهره می بریم.

 

Tokyo 2020 Olympic Cauldron

Architects: Nendo

منبع:

designboom.com

معمار | معمار محتوا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *