خانه AA ؛ تعطیلاتی رویایی با چاشنی حفاظت از محیط زیست

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : خانه AA در یکی از روستاهای نزدیک به شهر بارسلونا (Barcelona)، یکی از پرآوازه ترین شهرهای کشور اسپانیا (Spain) طراحی و ساخته شده است؛ Baix Empordà نام روستایی است که این خانه در آن قرار دارد. در این منطقه، تعداد زیادی خانه ی سنگی و آجری دیگر نیز به چشم می خورد! مهم ترین مشخصه ی جغرافیایی این منطقه، وزش بادهای شدید در آن است. کار طراحی و اجرای این خانه ی ۱۷۰ متر مربعی، بر عهده ی معماران اسپانیایی Alventosa Morell بوده است. آن ها این طرح جذاب و تماشایی خود را در سال ۲۰۱۸ میلادی به بهره برداری رسانده اند. در ادامه ی این مطلب، مروری خواهیم داشت بر مهم ترین جزئیات طراحی خانه AA؛ با ما همراه باشید!

خانه AA

خانه AA

اقامتگاه مسکونی AA، مکان مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات خانوادگی می باشد. معماران Alventosa Morell (مستقر در بارسلونا) اهداف مهمی را در طراحی این پروژه مسکونی در سر داشتند! از آنجایی که سایت این پروژه در محاصره ی خانه های قدیمی روستا قرار داشت، آن ها به دنبال طراحی خانه ای یکپارچه بودند. در نهایت نیز توانستند با موفقیت، یک فضای خصوصیِ شگفت انگیز را ایجاد نمایند. این فضای خصوصی، ساکنین خانه را از همهمه و شلوغی های زندگی روزمره حفظ می نماید. از سوی دیگر، عمارت AA را می توان یکی از پروژه های دوستدار محیط زیست دانست! چرا که تیم معماران، تلاش زیادی برای بهره گرفتن از انرژی خورشیدی در جای جای این خانه به کار بستند.

AA House

AA House

خانه AA از هم نشینی سه پاسیو تشکیل شده است. این سه پاسیو دو وظیفه ی مهم را بر عهده دارند؛ یک اینکه، نور طبیعی و هوای تازه و مطبوعِ لازم برای فضاهای داخلی را تامین کنند. دیگری هم اینکه، فضای خصوصی را از تیررس فضاهای خارجی محافظت نمایند! جالب است بدانید که اتاق نشیمن، آشپزخانه و فضای غذاخوری خانه AA، هر سه در یکی از این پاسیوها و به سوی جنوب مستقر شده اند. این پاسیو، ارتباط مستقیمی با باغ و استخر شنای عمارت مسکونی دارد.

بد نیست که بدانید سیستم سازه ی خانه با کمک متریال بتن شکل گرفته است. به این ترتیب، فضاهای داخلی از حداکثر انعطاف پذیری برخوردارند و می توانند خود را با نیازهای آینده ی ساکنین خانه نیز وفق دهند! علاوه بر این، بایستی اشاره کنیم که دیوارهای داخلی اقامتگاه AA با گچ پوشانده شده اند. دیوارهای خارجی نیز از جنس سنگ و آجر می باشند. در نهایت، می توان ادعا کرد که این خانه هم متناسب با نیازهای مشتری است و هم سازگاری بالایی با محیط زیست پیرامون خود دارد.

پلان طبقه همکف
پلان بام
مقطع
نما
جزئیات طراحی پله

 

AA House

Barcelona, Spain

Architects: Alventosa Morell Arquitectes

Author Architects:Marc Alventosa i Xavier Morell

Area: ۱۷۰ m²

Year: ۲۰۱۸

Interior Design:Alventosa Morell Arquitectes

Structural Calculation:Eduard Simó

Photographs: Adrià Goula

 

منبع:

archdaily.com

alventosamorell.com/en

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *