جینی بوئری ، معمار و طراح در سن ۹۶ سالگی درگذشت

جینی بوئری ، معمار و طراح در سن 96 سالگی درگذشت

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : جینی بوئری (Cini Boeri) ، معمار و طراح ایتالیایی، بنیانگذار معماران Cini Boeri و همچنین طراح مجموعه ای از صندلی های نمادین ، روز چهارشنبه ۹ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در خانه ی خود واقع در شهر میلان (شهری که وی در آن متولد شد و تمام زندگی خود را در آنجا گذارند) در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

جینی بوئری (Cini Boeri) فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال ۱۹۵۱ میلادی ، یکی از اولین طراحان زن ایتالیایی بود که پس از پایان جنگ جهانی دوم به شهرت رسید و در سال ۲۰۱۱ میلادی، جایزه یک عمر دستاورد Compasso d’Oro را به خود اختصاص داد؛ وی همچنین نشان شایستگی را از جمهوری ایتالیا دریافت کرده بود (بالاترین درجه رتبه ‌بندی مدال ‌های جمهوری ایتالیا که توسط رئیس ‌جمهور جمهوری ایتالیا، لوئیجی اینائودی در سال ۱۹۵۱ میلادی بنیان نهاده شد).

جینی بوئری ، معمار و طراح در سن 96 سالگی درگذشت
جینی بوئری (Cini Boeri)

لازم به بیان است استفانو بوئری (Stefano Boeri) ، معمار سرشناس ایتالیایی ، فرزند وی می باشد. از سال ۲۰۱۴ میلادی که استفانو بوئری (Stefano Boeri) با طراحی یک اثر منحصر به فرد در مرکز شهر میلان در قالب یک باغ عمودی ، جایزه سال معماری جهان را از آن خود کرد، لزوم حرکت شهر‌های بزرگ و مجتمع ‌های تجاری و مسکونی به عنوان باغ‌ های سبز ایستاده، به موضوعی داغ تبدیل شد! نمای این مجتمع که سرشار از فضای سبز است، به یک اورگانیسم زنده و در حال تنفس تبدیل شده است.

استفانو بوئری (Stefano Boeri) ، معماری است که همواره شیفته ی درختان بوده است. وی شیفتگی خود را به رمانی که در کودکی خوانده نسبت می‌ دهد! رمان ” باران در درختان ” که در آن پسری جوان به جهانی از درختان صعود می ‌کند و قول می ‌دهد که هیچگاه برنگردد!

اما استفانو بوئری (Stefano Boeri) درباره مادر خود می گوید: ” آنچه من در مادرم ارزشمند می بینم، ظرافت وی است! نوعی هدیه الهی که در وجود وی، می درخشید! “

جینی بوئری ، معمار و طراح در سن 96 سالگی درگذشت
صندلی شبح تشکیل یافته از یک ورق شیشه ای

جینی بوئری (Cini Boeri) در طول سال های فعالیت خود در عرصه طراحی، با برندهای بزرگ ایتالیایی چون برند طراحی و تولید لوازم روشنایی Artemide ، کمپانی طراحی داخلی Arflex و دیگر کمپانی هایی چون Magis  Knoll همکاری داشته است!

Paola Antonelli ، سرپرست MoMA (موزه هنر مدرن شهر نیویورک) در واکنش به خبر درگذشت وی، در توئیتی این چنین نوشت: ” خدانگهدار Cini Boeri ، معمار و طراح توانمند ، مظهر ظرافت و جلوه های هنر میلان “

جینی بوئری ، معمار و طراح در سن 96 سالگی درگذشت
خانه nel bosco ساخته شده در سال ۱۹۶۹ میلادی

Beppe Sala ، شهردار شهر میلان نیز پیرامون درگذشت جینی بوئری (Cini Boeri) در توئیتر نوشت: ” امروز ما Cini Boeri ، معمار و طراح پیشگام را از دست دادیم! فردی که در سراسر جهان به سبب استعداد و خلاقیت خود شهرت داشت.”

جینی بوئری ، معمار و طراح در سن 96 سالگی درگذشت
مبلمان Serpentone طراحی شده در سال ۱۹۷۱ میلادی

جینی بوئری (Cini Boeri) علاوه بر طراحی مبلمان هایِ مدولار و خلاقانه ، در طراحی پروژه های مسکونی و همچنین دفاتر کار ، مغازه ها و نیز طرح های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور فعالیت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *