در چند روز گذشته تصاویر جدیدی از طراحی ایستگاه دومین قطار سریع السیر لندن توسط دو شرکت بزرگ Grimshaw و Arup منتشر شده است. بد نیست بدانید دفتر معماری Grimshaw توسط Nicholas Grimshaw در سال ۱۹۸۰ پایه گذاری شده است؛ همچنین Arup نیز به عنوان یک شرکت مستقل طراحی، برنامه ریزی و مهندسی کار خود را در سال ۱۹۴۶ توسط Ove Arup آغاز کرده است.
این پروژه بزرگ، دومین سیستم قطار سریع السیر در کشور انگلستان است و براساس تصمیم گیریهای انجام یافته این قطار سریع السیر قرار است شهر لندن را به شهر میدلندز در ناحیه میدلند غربی بریتانیا متصل نماید. اولین فاز از این قطار سریع السیر یعنی HS1، در حال حاضر شهر لندن و جنوب شرق آن را به شهر کنت متصل مینماید.
دفتر معماری Grimshaw با همکاری شرکت مشاور WSP، ایستگاه خیابان Curzon شهر بیرمنگام را طراحی و اجرا خواهند نمود و این اولین ایستگاه بین المللی با یک نام تجاری از دههی ۱۸۰۰ در کشور انگلستان خواهد بود! در حالی که ایستگاه تبادلی، توسط شرکت Arup طراحی و اجرا خواهد شد و به عنوان ایستگاه دروازه غربی میدلندز و فرودگاه بیرمنگام به فعالیت خواهد پرداخت.
ایستگاه خیابان Curzon شهر بیرمنگام دارای ۷ خط حمل و نقلی با سرعت بالا خواهد بود که در سال ۲۰۲۶ میلادی افتتاح خواهد شد؛ همچنین ایستگاه خیابان Curzon به عنوان یک فضای عمومی شهری در مرکز شهر بیرمنگام نیز عمل خواهد کرد. توجه داشته باشید ادغام این ایستگاه با شبکه تراموای شهری نیز به نوعی دیگر سیستمهای حمل و نقلی از جمله تاکسی، دوچرخه، اتوبوس و خطوط راه آهن را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
طرح محل تلاقی غربی دارای ویژگیهای یک ترمینال مدرن در زیر یک طاق بزرگ است در حالی که محل تلاقی شرقی شامل یک ساختمان تاریخی برای احیای بافت مناطق اطراف است. ایستگاه قطار طراحی شده توسط شرکت Arup دارای یک سقف منحصر به فرد برای ادقام با چشم انداز مناطق اطراف با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی همچون سیستمهای مدیریت بارش باران و نیز سیستم تنظیم بهره گیری از حداکثر نور تابیده شده در روز است.
تحریریه هنر و معماری آبگینه
منبع:
وبسایت رسمی دفتر معماری Grimshaw:
وبسایت رسمی شرکت مستقل طراحی، برنامه ریزی و مهندسی Arup:
وبسایت رسمی شرکت مشاور WSP: