روز جهانی طراحی داخلی در سال ۲۰۲۴ : “شکاف رو به رشد نسلی: آینده‌ی چندنسلی بهبودیافته”

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : امروز بیست و پنج ماه مِی سال ۲۰۲۴ میلادی مصادف است با روز جهانی طراحی داخلی! روزی که در سرتاسر نقاط جهان به رسمیت شناخته شده است و برای بزرگداشت این روز نیز برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود. اما موضوع و شعار اصلی روز جهانی طراحی داخلی در سال ۲۰۲۴ میلادی، چندی پیش در سی‌اُمین مجمع عمومی IFI (فدراسیون بین‌المللی معماران/طراحان داخلی که در سال ۱۹۶۳ میلادی در کپنهاگ، دانمارک تاسیس شد) توسط اعضای این مجمع انتخاب شد:

شکاف رو به رشد نسلی: آینده چند نسلی بهبود یافته

:IFI (International Federation of Interior Architects/Designers) World Interiors Day 2024

THE GROWING GENERATIONAL GAP: IMPROVED MULTI-GENERATIONAL FUTURE

موضوع امسال به یک چالش مهم و اساسی اشاره دارد: شکاف ارتباطی میان گروه‌های سنی مختلف. فدراسیون بین‌المللی معماران/طراحان داخلی بر این باور است که طراحی می تواند به عنوان ابزاری حیاتی برای ایجاد راه‌حل‌های فراگیر ظاهر شود! ایده‌ای که ارتباط موثرتر و معنادارتر را میان افراد گوناگون و در سنین مختلف ترویج می‌کند.

به باور این فدراسیون بین‌المللی، رویکرد طراحی فراگیر با هدف غلبه بر ارتباطات بین نسلی می‌تواند راه را برای آینده‌ای هموار سازد که در آن نسل ها بتواند به شیوه‌ای مشترک و غنی در کنار هم زندگی کنند…

در بیانیه این فدراسیون بین‌المللی این چنین آمده است:

“به مدد طراحی حساس و سازگار است که می‌توانیم محیطی ایجاد کنیم که به تنوع نسلی احترام گذارد و پل‌هایی میان گذشته، حال و آینده ایجاد نماید.”

روز جهانی طراحی داخلی (هنر و علم ارتقای فضای داخلیِ ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم‌‌تر و زیباتر برای افرادی که از فضا استفاده می‌کنند) در تلاش است تا با افزایش آگاهی عمومی، تشویق به تبادلات فرهنگی و جریان خلاقیت در سطح بین‌المللی و همچنین معرفی و شناساندن هر چه بهتر ارزش و اهمیت فضاهای داخلی و محیط های ساخته شده، در جهت روند رو به رشد این حرفه و هنر بکوشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *