خانه VH ؛ بهشتی کوچک در قلب پایتخت شلوغ و متراکم ویتنام

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : خانه VH در شهر هانوی (Hanoi)، پایتخت زیبا و تاریخی کشور ویتنام (Vietnam) توسط معماران ODDO و برای یک خانواده ی چهار نفره طراحی و ساخته شده است. این خانواده به دنبال زندگی در یک فضای آرام و دلنشین بودند؛ برای آن ها، خانه همان پناهگاهی است که ساکنینش را از شلوغی شهر در امان نگه می دارد. به این ترتیب، VH با مساحتی در حدود ۱۲۱ مترمربع در سال ۲۰۱۸ میلادی به بهره برداری رسید. در ادامه ی مطلب، شما را با مهم ترین خصوصیات خانه VH آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید!

خانه VH

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این خانه در پایتخت کشور ویتنام (Vietnam) ساخته شده است؛ هانوی (Hanoi) شهری است در مسیر پیشرفت و تکامل! و درست به همین دلیل، با مشکلات زیادی دست به گریبان است. از مسائل مربوط به ترافیک و آلودگی هوا گرفته تا کمبود فضاهای شهری عمومی. اما معماران کمپانی ODDO بر این مشکلات واقف بودند! پس تلاش کردند تا طرحی با حداکثر میزان فضای سبز ارائه نمایند.

خانه VH

خانه VH با الهام از عناصر معماری معاصر طراحی شده است! تیم معماران این خانه تلاش کردند که سبک زندگی امروزی را در کار خود منعکس نمایند؛ البته نبایستی نگاه دقیق آن ها به معماری سنتی ویتنام را نیز نادیده گرفت. در واقع، این خانه برداشتی معاصر و آزاد از سنت دیرین خانه سازی در کشور ویتنام به شمار می آید. اقامتگاه مسکونی VH، پاسخی درخور و شایسته برای شرایط خاص آب و هوایی شهر هانوی (Hanoi) می باشد.

در خانه VH فضاهای زندگی توسط چند حیاط بیرونی و داخلی احاطه شده اند. مهم ترین مشخصه ی این حیاط ها، سرسبزی و طراوت آن ها است. حضور گیاهان سبز، بوته های سبزیجات و درختان میوه دار به این واحد مسکونی، رنگ و بوی خاصی بخشیده است. حتی تفکیک بصری فضاها و عملکردهای خانه نیز با کمک فضاهای سبز رخ داده است! و این اتفاق مبارکی است برای شهروندان شهری که از کمبود فضاهای سبز عمومی رنج می برند!

VH House

جالب است که بدانید توان مالی مالکین این پروژه محدود بود؛ پس پالت متریال پروژه VH به صورت ساده و تک عضویپ انتخاب شد. متریال آجر، بازیگر نقش اصلی این خانه می باشد! مکمل های آن نیز از میان متریال های محلی و بومی شهر هانوی (Hanoi) انتخاب شده است. پس می توان ادعا کرد که خانه VH علاوه بر کاربردی بودن، دوستدار محیط زیست نیز است.

معماران ODDO یک استودیوی معماری جوان (متشکل از مارک اوبتولوویچ ، نگوین دوک ترونگ و مای لان چی) مستقر در ویتنام و جمهوری چک می باشد.

دیاگرام کانسپت
پلان ها
مقطع

جزئیات

 

VH House

Hanoi, Vietnam

Architects: ODDO architects

Lead Architects: Marek Obtulovic, Mai Lan Chi

Area: ۱۲۱m²

Year: ۲۰۱۸

Civil And Structural Engineer :Ngo Anh Tuan

Mechanical And Electrical Engineering:Vu Hai

Photographs: Hoang Le Photography

 

منبع:

archdaily.com

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *