امارات متحده عربی از پاویون خود برای اکسپو ۲۰۲۵ رونمایی کرد : ادغام مصالح بومی اماراتی با تکنیک معماری چوبی ژاپن!

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : حدود ۱۰ ساعت پیش ( هفتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ شمسی) کشور امارات متحده عربی از پاویون خود در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پاویون های این رویداد جهانی (در بخش پاویون‌های ملی و مرتبط با کشورها | و یک پاویون نوع A) و طراحی شده با الهام از درختان خرما رونمایی کرد!

اما در بیان جزئیات طراحی پاویون کشور امارات متحده عربی بایستی گفت این پاویون ترکیبی است از مصالح سنتی اماراتی – به ویژه چوب درختان خرما حاصل از ضایعات کشاورزی با مهارت ژاپنی در تکنیک‌های ساخت سازه‌های چوبی…

شهاب الفهیم، سفیر کشور امارات متحده عربی در ژاپن، در مراسم افتتاحیه پاویون این کشور در محل نمایشگاه جهانی در جزیره یومشیما گفت:

“پاویون امارات متحده عربی الهام گرفته شده از اجدادی است که حفاظت از محیط زیست و همزیستی متعادل با آن، استفاده آگاهانه از منابع و حفظ زمین را ارزشمند می دانستند. این رویکرد به دنبال بازبینی در روش‌ها و مواد و مصالح جدید با الهام از میراث و فرهنگ کشور امارات متحده عربی است و بیانگر این موضوع است که چگونه گذشته می‌تواند حال و آینده را قدرتمند سازد…”

پاویون امارات متحده عربی در اکسپو ۲۰۲۵

بد نیست بدانید پاویون کشور امارات متحده عربی در منطقه “توانمندسازی زندگی” و در نزدیکی پاویون کشور میزبان یعنی ژاپن واقع است.

مدیران پاویون امارات متحده عربی بر این باورند که این پاویون، مردم و نوآوری‌ها را برای یافتن پاسخی به مسائل پیشِ روی بشریت (با تمرکز بر با موضوع کلی اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا یعنی طراحی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما) از طریق ایجاد تجربیات چند حسی و داستان‌سرایی گرد هم می آورد.

در انتها باید گفت که نوره الکعبی، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز در صحبت‌هایی خاطرنشان کرد که این نمایشگاه جهانی، یک فرصت مهم و حیاتی برای ارتقای همکاری های این کشوربا کشور ژاپن است! او همچنین افزود:

“ما در تلاشیم تا همکاری‌های خود را با ژاپن تقویت کنیم و با یکدیگر برای توانمندسازی زندگی و دستیابی به آینده ای پایدار برای همه تلاش کنیم… امارات متحده عربی از سال ۱۹۷۱ میلادی در تعهد خود پیرامون یافتن راه‌حل‌ها برای چالش‌های جهانی ثابت قدم بوده است؛ و ما همچنان به شکل‌دهی آینده‌ای پایدار برای نسل‌های آینده متعهد هستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *