طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

معماران: Cannon Design

موقعیت: کالیفرنیا، ایالات متحده‌ی آمریکا

سال ساخت پروژه: ۲۰۱۵

عکاسان: Bill Timmerman

کارفرمای پروژه: Maria Eugenia(Jenny) Delgado, LEED AP

معمار پروژه: Larry Taniguchi, RA, LEED AP

طراح پروژه: John Son, LEED AP

طراح داخلی: Jack Poulin, CID, IIDA, LEED AP

طراح نور و روشنایی: Sara Schonour, LC, Associate IALD Kevin Choi, PE, CDT, Assoc

مهندس خدمات انرژی: Rand Ekman, AIA, LEED AP, Director of Sustainability

سرپرست مهندس برق: Rob Garra, Jr., PE, CDT

مهندس مکانیک: Joseph Millham

مهندس الکتریک: Intern LC

طراح منظر: Carter Romanek Landscape Architects, Inc.

گرافیک محیط: Redmond Schwartz Mark

پیمانکار عمومی: C.W. Driver

مهندس سازه: Saiful/Bouquet

(شرح این متن توسط معماران پروژه تهیه شده است.)

برای پاسخگویی به یک محوطه رو به رشد، پروژه جدید مرکز گسترش تفریحات دانش آموزان، از سلامت فیزیکی دانش آموزان و خلق محوطه ای در دانشگاه برای تعاملات اجتماعی، حمایت میکند.

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

ادغام پروژه با بنای موجود دانشگاه، با توجه به چالش های زمینه سایت و هویت آن، باعث توسعه این سایت به یک محیط تفریحی جامع که ارتباط بین ذهن و بدن را تقویت میکند، شده است.

این پروژه جدید نه تنها باعث حفظ عابران موجود میشود بلکه عابران یک اتصال کامل با امکانات تفریحی موجود در دانشگاه دارند که برای رسیدن به این هدف، اکثریت عملکردهای سلامتی را در طبقه دوم ساختمان و بر روی کنسول (پل)، قرار داده اند.

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

طرح باز منحنی، یک فضای پیوسته با دیدهای متنوع و همچنین ارتباطی بصری با طبقات زیرین ایجاد میکند. طبقه همکف شامل سایه های گسترده ای میباشد که توسط کنسول طبقه دوم ایجاد شده است؛ همچنین این طبقه توسط باشگاه شیشه ای باز و همچنین اتاق تعویض لباس در محوطه آجری دانشگاه UCR توصیف میشود.

فضاهای این پروژه به نوعی طراحی شده است که چندین فعالیت تفریحی مانند پیاده روی، صخره نوردی، تناسب اندام، بسکتبال، فوتسال، وزنه برداری، فیزیوتراپی و شنا را به هم اتصال میدهند.

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

کانسپت باز پروژه باعث خلق یک رابطه پویا بین پتانسیل ارتقاء اجزای مختلف ساختمان به عنوان مکانی برای تعاملات اجتماعی شده است. دانش آموزان خواهان یک فضای داخلی باز و متصل به هم بودند تا بتوانند محوطه دانشگاه و همچنین کوه های اطراف را به راحتی ببینند.

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

در ادامه مطلب، این پروژه به یک عملکردی از انرژی نیاز داشت که بتواند از حد مجاز انرژی در کالیفرنیا تجاوز کند که بتوانند گواهینامه LEED را بدست آورد. برای رسیدن به این اهداف، صفحات فلزی سوراخ دار باعث ایجاد سایه روی شیشه های طبقه بالا میشوند که به طور قابل توجهی گرما و درخشندگی زیاد در روز را کاهش میدهند.

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

شکل ظاهری صفحات موج دار، از میانگین حرکت سالانه خورشید نشات گرفته است که بتواند میزان بهینه سایه را تولید کند که این عمل باعث خلق یک هویت بصری قوی برای ساختمان در اطراف بافت محوطه دانشگاه، همچنین باعث سرزندگی و شفافیت نمای خارجی در طول روز شده است.

طرح توسعه مرکز تفریحات دانش آموزان UC

ترجمه و نگارش: شقایق مدحی (Shaghayegh Madhi)

گروه تحریریه هنر و معماری آّبگینه

منبع:

Archdaily.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *