طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

اختصاصی هنر و معماری آبگینه : فروشگاه نایک با شصت و هشت هزار متر مربع زیر بنا در خیابان پنجم نیویورک قرار گرفته است. نمای شیشه‌ای و تار این فروشگاه یک کالبد درونگرا را به کاربران نشان می‌دهد و طراحی داخلی آن به صورتی شکل گرفته است که می‌توان لقب یک معبد متعلق به عصر دیجیتال را به آن داد. فروشگاه نایک با چنین ویژگی هایی در طراحی داخلی و نما هرگز خود را یک ساختمان کوچک در میان آسمان خراش های نیویورک نشان نمی‌دهد.

طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

فروشگاه نایک یک ساختمان شش طبقه است که با همکاری گروه طراحی CallisonRTKL و مهندسین مشاور Heintges طراحی و اجرا شده است و به عنوان یکی از فروشگاه های تجاری مهم این کمپانی بزرگ و صاحب نام عمل خواهد کرد. ایده‌ی اصلی طراحی این فروشگاه بر اساس یک روایت خیالی شکل گرفته است که قصد دارد شکوه، گستردگی و شفافیت را در یک ساختمان مکعبی شکل در خیابان پنجم پر جمعیت ترین شهر ایالات متحده آمریکا به نمایش بگذارد. در طراحی این فروشگاه برای عصر جدید هیچ نشانی از آن معبد قدیمی نایکی دیده نمی‌شود و نمای آن با ایده‌ای طراحی شده است که نشان گر نشستن آسمان بر روی زمین باشد. در داخل فروشگاه نایک یک ماشین صنعتی از سقف آویزان است که برای کمک به تهویه‌ی هوا و معطر کردن فضا به کار می‌رود.

طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

در  طراحی داخلی فروشگاه نایک از یک سیستم مدولار استفاده شده است که به صورت عمده و با در نظر گرفتن مفهوم طراحی و بودجه برای اجرا در طراحی داخلی فروشگاه ها و فضا های تجاری از آن استفاده می‌شود. تمام عرصه های این فروشگاه در یک فضای شبکه‌ای سازماندهی شده‌اند و این امکان را برای کارکنان فراهم می‌کنند تا تمام دکور ها را به سرعت و در زمان کوتاه جا به جا کنند.

طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

طبقه های اول و دوم و سوم این فروشگاه به سه قسمت پوشاک مردانه و زنانه و کودکانه اختصاص یافته است. در فروشگاه نایک یک طبقه برای فضای آزمایشگاه در نظر گرفته شده است و کفش های کتانی اسنیکرز مورد آزمایش قرار می‌گیرند و مشتریان می‌توانند مدل دلخواه خود را با ایجاد تغییرات سفارش دهند.

طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

اما دقیقا در مکانی که شبیه به تمام فضا های تجاری است، خانه‌ی ابداعات نایک برابر دیدگان کاربران ظاهر می‌شود. خانه‌ی ابداعات فضایی در این فروشگاه است که مرز های برند نایک را گسترش می‌دهد و مشتریان را به یک کارخانه با رنگ و بوی گالری های هنری دعوت می‌کند.

طراحی داخلی و نمای فروشگاه نایک در نیویورک

تیم طراحی فروشگاه نایک با در نظر گرفتن فاصله‌ی بین طبقات و در جهت آسان تر کردن گردش مشتریان در فضای داخلی فروشگاه، کانتر ها را در گوشه های طبقات قرار نداده است؛ بلکه آن ها را در بخش مرکزی کارکنان تعبیه کرده است تا مشتریان مجبور به گردش در گوشه های طبقات نباشند. همچنین، کمپانی نایک به کشتریان خود اطمینان کامل دارد و در هیچ یک از طبقات این فروشگاه از حس گر های کنترل و محافظ های ضد سرقت استفاده نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *